Φωτό
από την πρωϊνή εκδήλωση του Δήμου
Νέα Κατ/τα ώρα 9:55 |
Αγορά ώρα 11:00 |
Διαμαρτυρία μαθητών |
Οι ποδηΛάτρεις το χαβά τους |
Ο Δκτής της Τροχαίας στη φιέστα του Δήμου και στο βάθος
... ΙΧ |
Η 22 Σεπτεμβρίου καθιερώθηκε
παγκόσμια μετά από την πίεση κινήσεων πολιτών ως η ΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στο νομό Χανίων αυτή την στιγμή 86 χιλιάδες αυτοκίνητα κυκλοφορούν.
Οι κυκλοφοριακές συνθήκες χειροτερεύουν. Οι πεζοί ακροβατούν
σε πεζοδρόμια με εμπόδια και μποτιλιαρισμένους δρόμους. ‘Ατομα
με ειδικές ανάγκες υποχρεώνονται να κινούνται στο δρόμο ανάμεσα
στα αυτοκίνητα. Οι ποδηλάτες ισορροπούν ανάμεσα στον κίνδυνο
και την επιβίωση. Οι ελεύθεροι χώροι ασφυκτιούν από τις ολοένα
αυξανόμενες θέσεις στάθμευσης ΙΧ.
Ας είναι η Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο ένα πείραμα. Μια και μοναδική
ημέρα χωρίς ΙΧ στην πόλη.
Με τους πεζούς και τα παιδιά να κυκλοφορούν με άνεση και ασφάλεια.
Με τα λεωφορεία να κινούνται γρήγορα και με ευκολία. Με ποδηλάτες.
Αυτό το πείραμα κάθε 22 Σεπτεμβρίου το δοκιμάζουν με επιτυχία
σε όλο τον κόσμο. Μπορούμε και εδώ!!
Την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου μην πάρετε το ΙΧ σας στα Χανιά.
Περπατήστε, πάρετε αστική συγκοινωνία, καβαλήστε το ποδήλατό.
Μια μόνο ημέρα είναι αυτή.
Στις 22 Σεπτεμβρίου το πρωί μπορείτε να παρευρεθείτε στις
εκδηλώσεις στην πλατεία Αγοράς και το απόγευμα ελάτε να συμμετάσχετε
σε πορεία με ποδήλατα στους δρόμους της πόλης που θα ξεκινήσει
από την πλατεία Αγοράς στις 6:30μμ
Τα
σχέδια του Δήμου για την Ημερα Χωρίς Αυτοκίνητο
Την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου προσκληθήκαμε
από την επιτροπή περιβάλλοντος του Δήμου Χανίων για να δηλώσουμε
την συμμετοχή μας σε εκδηλώσεις που σχεδιάζει να οργανώσει
η δημοτική αρχή την Πέμπτη 22 Σεπτέμβρη, Πανευρωπαϊκή Ημέρα
Χωρίς Αυτοκίνητο στα πλαίσια της Εβδομάδας Κινητικότητας (16-22
Σεπ).
Ο Αντιδήμαρχος Παπαδογιάννης μάς ενημέρωσε ότι σχεδιάζονται
τα εξής: 1) Η «Προαιρετική Απαγόρευση» (…) της κυκλοφορίας
αυτοκινήτων από τις 10 μέχρι τις 2μμ σε τμήμα του κέντρου
των Χανίων (Αγορά – Χ. Γιάνναρη – πλ 1866 – Κυδωνίας – Πλαστήρα
– Χ. Γιάνναρη – Παπανδρεου – Ηρ. Πολυτεχνείου – Βενιζέλου
– Αγορά). 2) Ποδηλατοδρομία στο κέντρο της πόλης. 3) Αναμνηστικά
μπλουζάκια και κλήρωση δέκα ποδηλάτων 4) Διενέργεια διαγωνισμού
ζωγραφικής για την ΣΤ Δημοτικού 5) Ενημέρωση του κοινού.
Υπενθυμίσαμε ότι ο Δήμος απέχει από το επίσημο Δίκτυο των
πόλεων της Ευρ. Ένωσης που μετέχουν με πράξεις στην εβδομάδα
κινητικότητας και ότι όχι μόνο σε άλλες πόλεις αλλά και στα
Χανιά παλαιότερα η Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο ήταν όντως χωρίς
ΙΧ.
Απαντήσαμε ότι οι εκδηλώσεις που προγραμματίζει ο Δήμος είναι
ανεπαρκείς και μόνο για το θεαθήναι αφού η «Προαιρετική Απαγόρευση»
(…) της κυκλοφορίας αυτοκινήτων δεν βγάζει ούτε αποτέλεσμα
ούτε νόημα. Επίσης ο Δήμος δεν παρέχει κίνητρα στους πολίτες
να μην πάρουν τα ΙΧ. Αντιπροτείναμε στο Δήμο τα παρακάτω μέτρα
που εφαρμόζονται σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και της Ευρώπης:
Δωρεάν αστικές συγκοινωνίες εντός ορίων δήμου
Διάθεση ποδηλάτων αντί ταυτότητας στις εισόδους της πόλης
για την μετακίνηση των πολιτών που επιθυμούν.
Ουσιαστική απαγόρευση εντός του δακτυλίου Ηρ. Πολυτεχνείου
– Σφακιανάκη – Μπότσαρη μέχρι Κισσάμου από 8 – 2 μμ.
Εκστρατεία ενημέρωσης του κόσμου καθ’ όλη την διάρκεια της
εβδομάδας
Επισημάναμε ότι από την περυσινή αντίστοιχη μέρα και αντίστοιχες
συμβολικές εκδηλώσεις δεν έχει υπάρξει καμία πρόοδος στην
πράξη για την αποθάρρυνση των ΙΧ από το κέντρο της πόλης (τουναντίον),
ούτε για την ενθάρρυνση των πεζών και των ποδηλατών να κυκλοφορούν
με άνεση και ασφάλεια αφού ακόμη και τα νέα πεζοδρόμια είναι
γεμάτα εμπόδια. Εμάς μας ενδιαφέρουν οι πράξεις και όχι οι
υποσχέσεις.
Ως εκ τούτου δεν μπορούμε να επιχαίρουμε και να «εορτάσουμε»
με την Δημοτική αρχή (που είναι βασική υπευθυνη για την υπάρχουσα
κυκλοφοριακή κατάσταση) μια ημέρα που δεν συνάδει με το όνομα
που φέρει και που δεν έχει ουσιαστικό χαρακτήρα. Παρόλα αυτά
αν η Δημοτική αρχή αποφασίσει να πάρει μέτρα που θα αποσυμφορήσει
την πόλη εκείνη την ημέρα και εμείς θα κάνουμε την εμφάνισή
μας στο κέντρο της πόλης.
Τέλος βεβαιώσαμε ότι μόλις φτιαχτεί ο πρώτος ποδηλατόδρομος,
μόλις απελευθερωθούν τα πεζοδρόμια με χαρά να συμμετάσχουμε
και να το εορτάσουμε μαζί με τον Δήμο. Ως τότε αναμένουμε.
-->
αρχή της σελίδας
Δελτίο
Τύπου για την Ημερα Χωρίς Αυτοκίνητο στα Χανιά
16-22
Σεπτεμβρίου Πανευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου ΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο καθιερώθηκε
να γιορτάζεται πανευρωπαϊκά στις 22 Σεπτεμβρίου κάτω από την
πίεση των κινήσεων πολιτών.
Ο Δήμος Χανίων μέχρι στιγμής μάς έχει συνηθίσει σε υποσχέσεις
για αποθάρρυνση των αυτοκινήτων από το κέντρο της πόλης, για
νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας,
για ποδηλατοδρόμους, κ.ά. Στην πράξη όμως έχουμε δει περισσότερα
μποτιλιαρίσματα και νέους χώρους στάθμευσης να καλωσορίζουν
ακόμη περισσότερα αυτοκίνητα στο κέντρο των Χανίων. Αποτέλεσμα
να επιδεινώνονται οι απαράδεκτες και επικίνδυνες συνθήκες
στις οποίες υφίσταται κάθε πεζός, κάθε γονέας με τα παιδιά
του, κάθε άτομο με ανάγκες, κάθε ποδηλάτης. Ακόμη και οι νέες
αναπλάσεις στις συνοικίες έγιναν με γνώμονα την αυτοκίνηση
και όχι τους πεζούς. Έτσι κατασκευάστηκαν νέοι ασφαλτοτάπητες
αλλά τα πεζοδρόμια σε πολλές περιπτώσεις είναι στενά ή και
αδιάβατα από μόνιμα εμπόδια. Κανείς γονιός με παιδικό καρότσι,
ούτε δύο άτομα πλάι πλάι δεν χωράνε να περπατήσουν σε όλο
το μήκος στα νέα πεζοδρόμια από τη Χαλέπα μέχρι το κέντρο.
Πέρυσι η δημοτική αρχή στο όνομα της Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο
οργάνωσε μια φιέστα. Μπροστά στην Αγορά εκεί που ο αντιδήμαρχος
Παπαδογιάννης έδινε υποσχέσεις και ευχές, έπηζαν στο μποτιλιάρισμα
οι παράπλευροι δρόμοι. Ούτε ένα δρόμο δεν έκλεισε, ούτε μια
διευκόλυνση δεν παρείχε στους πολίτες να μην πάρουν το αυτοκίνητό
τους.
Τι προτίθεται να (μην) κάνει η δημοτική αρχή της πόλης των
Χανίων φέτος; Θα ενθαρρύνει τους πολίτες να χρησιμοποιήσουν
αστική συγκοινωνία; (Πέρυσι σε άλλες πόλεις της χώρας υπήρχε
δωρεάν μετακίνηση για κάποιες ώρες). Θα αποκλείσει οδούς του
κέντρου από τα ΙΧ ενθαρρύνοντας έστω και για μια μέρα τους
εργαζόμενους να κυκλοφορήσουν πεζή, με τα μέσα συγκοινωνίας,
με ποδήλατο; Φοβόμαστε ότι τα σχέδια του Δήμου για εκείνη
την ημέρα δεν πρόκειται να αλλάξουν τίποτα ούτε εκείνη την
ημέρα στα Χανιά. Ελπίζουμε να διαψευστούμε.
Ο Δήμος Χανίων, αν και ιδιαίτερα βεβαρημένος κυκλοφοριακά,
απέχει επιδεικτικά από το δίκτυο συμμετεχόντων πόλεων στην
Πανευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο. Ίσως οι ιθύνοντες του
να έχουν στερέψει από ιδέες. Ας συμβουλευθούν ένα άτομο με
ειδικές ανάγκες, έναν έντρομο τουρίστα, έναν απογοητευμένο
γονιό με παιδικό καροτσάκι, έναν ποδηλάτη. Κι αν δεν .. βρουν
ας ανοίξουν το σχετικό εγχειρίδιο που έχει εκδώσει η Ευρωπαϊκή
Επιτροπή για τοπικές Αρχές σχετικά με την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο.
Να δουν πώς σε άλλες πόλεις και σε γειτονικές μας χώρες έχουν
κάνει πραγματικότητα τις πολλές ημέρες χωρίς ΙΧ.
Στις 22 Σεπτέμβρη, Πανευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο οι
ΠοδηΛάτρεις κλείνουμε ένα έτος παρουσίας με πορείες ποδηλάτων
και πεζών στην πόλη, με ενστάσεις και παραστάσεις σε δημοτικά
συμβούλια και επιτροπές κυκλοφοριακού, με δημοσιεύματα στον
Τύπο και με την συνδιοργάνωση τον περασμένο Ιούνιο της πρώτης
στην χώρα μας ημερίδας για το ποδήλατο.
Την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο εμείς οι ποδηλάτες θα γιορτάσουμε
τα γενέθλια μας με τον πλέον κατάλληλο τρόπο την ημέρα και
τη νύχτα. Με πράξεις κι όχι με λόγια και υποσχέσεις. Στις
22 Σεπτέμβρη, ημέρα Πέμπτη, μην κατεβείτε με τα ΙΧ στην πόλη.
Ελάτε με τα πόδια, με μέσα συγκοινωνίας, με ποδήλατα. Διεκδικήστε
τον χώρο σας, διεκδικήστε το να κυκλοφορείτε με τα παιδιά
σας στην πόλη με άνεση και κυρίως με ασφάλεια.
Για την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο συνδεθείτε επίσης με την σχετική
ιστοσελίδα της Ευρ.
Ένωσης, και διαβάστε δημοσίευμα
της Ελευθεροτυπίας της 16-9-05
Νέο
ατύχημα στα Χανιά με μικρό ποδηλάτη
Σωρεία
ατυχημάτων με ποδηλάτες! Το τελευταίο συνέβη στην αρχή της
οδού Παπανδρέου (Δημοκρατίας) το πρωί της Δευτέρας 12 Σεπτεμβρίου,
ημέρα που άνοιξαν τα σχολεία. Η οδηγός αυτοκινήτου παράνομα
σταθμευμένου άνοιξε ξαφνικά την πόρτα πάνω στον μικρό ποδηλάτη
που περνούσε και του προξένησε βαθύ τραύμα στο χέρι μπροστά
στα μάτια τής έντρομης μητέρας του που ακολουθούσε. Ο ποδηλάτης
μεταφέρηκε στις πρώτες βοήθειες . Είχε τύχη που δεν έπαθε
κάτι σοβαρότερο αφού η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που το τζάμι
του αυτοκινήτου θρυματίστηκε και η πόρτα βγήκε από τη θέση
της!! Η τροχαία ούτε καν κατέγραψε το συμβάν, ούτε βέβαια
άσκησε δίωξη κατά της οδηγού όπως πρέπει σε περιπτώσεις τραυματισμού!
Αντίθετα σύστησε στην οικογένεια του παθούντα να μην κάνει
τίποτα επειδή ο ποδηλάτης είναι "ανήλικος", "χωρίς
κράνος" και "χωρίς ασφάλεια". Τα απίστευτα
αυτά επιβεβαίωσε ΚΑΙ επανέλαβε και η αξιωματικός υπηρεσίας
στην Τροχαία Χανίων! Ούτε λόγος για παράβαση καθήκοντος! Και
που να γινόταν γνωστή η επαγγελματική ιδιότητα της οδηγού...
Νέα
από το 5ο Φεστιβάλ Ποδηλατικών Ταινιών
Πραγματοποίηθηκε
το 5ο
Φεστιβάλ
Ποδηλατικών Ταινιών και
στο Λονδίνο. Έχει κι άλλα όμως! Αν ταξιδεύετε αυτό το φθινόπωρο
στο Τόκυο ή στον Αγ. Φραγκίσκο μπορείτε να το προλάβετε! Πληροφορίες
: Bicycle
Film Festival (υπερσύνδεση στην αγγλική γλώσσα)
Ολοκληρώθηκε
η ποδηλατοδρομία Baltic Cycle 2005
Στις
18 Αυγούστου όπως είχε προγραμματιστεί ολοκληρώθηκε στην Οδησσό
η ποδηλατοδρομία Baltic Cycle 2005. Η διάρκειας δύο μηνών
"εκστρατεία" ξεκίνησε από δύο διαφορετικές αφετηρίες,
την Λιθουανία και την Πολωνία και αφού ενώθηκε στην Ουκρανία
κατέληξε στην Μαύρη Θάλασσα. Στην ποδηλατοδρομία αυτή συμμετείχε
κι ένα μέλος από τους ΠοδηΛάτρεις για τις τελευταίες
οκτώ ημέρες.
Πραγματοποιήθηκε
η Ημερα Ποδηλάτου στα Χανιά
στις
6 Ιουνίου
2005 με
απίστευτη επιτυχία. Την εκδήλωση διοργάνωσε η πρωτοβουλία
ΠοδηΛάτρεις σε συνεργασία με τον ΣΑΔΑΣ-Πανελλήνια
Ένωση Αρχιτεκτόνων- Τμήμα Χανίων και το Τεχνικό Επιμελητήριο
Ελλάδας - Τμήμα Δυτικής Κρήτης.
Η πορεία. Στις 6:30μμ ξεκινήσε ποδηλατική
πορεία από την Πλατεία Κοτζάμπαση με μεγάλη συμετοχή κόσμου.
Αυτή η πορεία είχε και τεράστια προσέλευση μικρών παιδιών
συμπεριλαμβανομένης και της ομάδας του ΑΟ Σούδας. Πρόχειρες
εκτιμήσεις τοποθετούν τον αριθμό των συμμετεχόντων σε άνω
των 100 ποδηλατών. Η πορεία πέρασε από τα Νέα Καταστήματα,
την Σπλάντζια, το Κουμ Καπί, το παλιό λιμάνι και καταλήξε
στο Μεγάλο Αρσενάλι κατά τις 7:30.
Η
ημερίδα
με θέμα "Το ποδήλατο χωράει παντού" ξεκίνησε κατά
τις 7:45 (μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα
της εκδήλωσης). Πρώτα έγιναν προβολές τριών ταινιών
μικρού μήκους. Χαιρετισμό θέλησε να απευθύνει κι ο Δήμαρχος
που όμως προκάλεσε θυμηδία όταν υποστήριξε ότι το ποδήλατο
προκαλεί ... οστεοπόρωση. Μετά ακολούθησαν εισηγήσεις από
τους ΠοδηΛάτρεις (κα Παρασκάκη), το ΤΕΕ (Μανώλης Γκαζής),
το σύλλογο Αρχιτεκτόνων (κο Χριστοδουλάκο) και τον βασικό
ομιλητή κ.Θάνο Βλαστό, καθηγητή - συγκοινωνιολόγο του Εθν.
Μετσόβειου Πολυτεχνείου. Στο τραπέζι των εισηγητών προσκλήθηκε
και μίλησε κι ο αντιδήμαρχος Άρης Παπαδογιάννης. Ο κ. Βλαστός
ανέπτυξε με πολύ μεστό λόγο τα επιχειρήματα ώστε να εφαρμοστούν
ποδηλατόδρομοι και στα Χανιά και σε πολλές περιπτώσεις απεύθυνε
προσωπικά τον λόγο στο παρόντα αντιδήμαρχο επερωτώντας τον
τί προθέσεις έχει ο Δήμος επι αυτού του θέματος. Ακολούθησε
ανοιχτή συζήτηση όπου αρκετοί συμμετέχοντες ήταν ιδιαίτερα
καυστικοί για την αδράνεια του Δήμου επί θεμάτων κυκλοφοριακού
όπως η αστυνόμευση των πεζοδρομίων και της παράνομης στάθμευσης.
Στο φουαγιέ γινόταν παράλληλα έκθεση φωτογραφίας με θέμα το
ποδήλατο και προβολές video.
Σύντομα
θα έχουμε τα πρακτικά της ημερίδας και ελπίζουμε να μπορέσουμε
να τα βγάλουμε στην ιστοσελίδα μας. Στο μεταξύ μπορείτε να
διαβάσετε
* την
εισήγηση της πρωτοβουλίας
ποδηΛάτρεις
* τα δύο κείμενα του κ. Βλαστού
που μοιράζονταν στο φουαγιέ και στα οποία ήταν βασισμένη η
εισήγησή του: 1)
"Πολιτικές για την προώθηση του ποδηλάτου στην
Ευρώπη. Οι παλινωδίες στην Ελλάδα". 2)
"Ενθαρρυντικές πεταλιές από την τοπική αυτοδιοίκηση".
(σημείωση: τα κείμενα είναι διαθέσιμα σε μορφή
.doc)
* το ρεπορτάζ της εφημερίδας Χανιώτικα
Νέα
--> αρχή της σελίδας
Φίλοι
του Ποδήλατου και στα Τρίκαλα
Λάβαμε επιστολή - διακύρηξη από άλλη
μια πρωτοβουλία πολιτών για τη προώθηση της ποδηλατοκίνησης
στα Τρίκαλα. Επικροτούμε, επαυξάνουμε, ονειρευόμαστε και ελπίζουμε
στο αυγάτισμα τέτοιων πρωτοβουλιών. Πατήστε εδώ
για να τη διαβάσετε
Νέα
από το 5ο Φεστιβάλ Ποδηλατικών Ταινιών
Πραγματοποίηθηκε
το 5ο
Φεστιβάλ
Ποδηλατικών Ταινιών στην
Νέα Υόρκη. Έχει κι άλλα όμως! Αν ταξιδεύετε στο Λονδίνο τον
Αύγουστο, στο Τόκυο ή στον Αγ. Φραγκίσκο το φθινόπωρο ή στο
Λ. Αντζελες κατά τις αρχές Ιουνίου μπορείτε να το προλάβετε!
Πληροφορίες : Bicycle
Film Festival (υπερσύνδεση στην αγγλική γλώσσα)
Αποτελέσματα
κλήρωσης
Πραγματοποιήθηκε
στις 14/5/2005 στις 12:15 στην Πλατεία Αγοράς η κλήρωση
με έπαθλο ένα ποδήλατο IDEAL ERGOMAX και νικητή τον Νίκο Παρασκάκη.
Το ποδήλατο παρέλαβε η αδερφή του Γεωργία που ήταν παρούσα
στη κλήρωση. Καλοτάξιδο!
--> αρχή της σελίδας
Απέρριψε
και το Δημοτικό Συμβούλιο τις ενστάσεις για το κυκλοφοριακό
(Χανιά
22-4-05) Όπως αναμενόταν το δημοτικό συμβούλιο αποδέχτηκε
την εισήγηση της δημαρχιακής επιτροπής για την απόρριψη των
ενστάσεων συμπεριλαμβανομένης και αυτής των ποδηλατών, κατά
την συνεδρίαση που έγινε το απόγευμα της Πέμπτης 21 Απριλίου.
Σύμβουλοι της αντιπολίτευσης ανέπτυξαν μεταξύ άλλων απόψεις
υπέρ του ποδηλάτου. Αλλά και ο αντιδήμαρχος Παπαδογιάννης
προσπάθησε να διαβεβαίωσει ότι πρόθεση του Δήμου είναι να
προωθήσει το ποδήλατο και να αποτρέψει το αυτοκίνητο. Ο Δήμαρχος
Βιρβιδάκης όμως είχε διαφορετική άποψη. Κατ' αρχήν αναρωτιόταν
όλη την ώρα σε υψηλούς τόνους γιατί ξανασυζητείται το θέμα
αφού οι αποφάσεις είχαν ληφθεί!! Έκανε δε γνωστή την άποψή
του για τους ποδηλατόδρομους φέρνοντας το παράδειγμα της Καρδίτσας
όπου κατά τον δήμαρχο οι ποδηλατόδρομοι είναι σε αχρηστία!
Στη συνεδρίαση ήταν παρόντες και πολίτες, εκπρόσωποι φορέων
και βέβαια και οι Ποδηλάτρεις. Στην αρχή απαγορεύτηκε οποιαδήποτε
παρέμβαση από μή δημοτικούς συμβούλους, κάτι το οποίο πυροδότησε
διαμαρτυρίες από τους τελευταίους, κάποιες από τις οποίες
ήταν εντονότατες! Στο τέλος, μετά τα μεσάνυχτα και για τις
εντυπώσεις, θυμήθηκαν ότι ο κανονισμός επιτρέπει τις παρεμβάσεις
πολιτών και τις επέτρεψαν για μόλις 3 λεπτά!...
Όλο το επίσημο
πρακτικό του δημοτικού συμβουλίου Χανίων της 21-4-05
--> αρχή της
σελίδας
Απέρριψαν
συλλήβδην τις ενστάσεις για το κυκλοφοριακό
(Χανιά
16-4-05)Ανοιχτή συνεδρίαση για την εκδίκαση των ενστάσεων
έγινε στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου το πρωί της Πέμπτης
14 Απριλίου παρουσία των φορέων, ομάδων, ατόμων που τις είχαν
καταθέσει (μεταξύ των οποίων οι "Ποδηλάτρεις", το
ΤΕΕ, η Εφορία Αρχαιοτήτων) των μελετητών υπό τον συγκοινωνιολόγο
καθηγητή του ΕΜΠ Φραντζεσκάκη, εκπροσώπου του ΥΠΕΧΩΔΕ και
των εκπροσώπων του Δήμου. Τις απόψεις τους ανέπτυξαν οι ενιστάμενοι
και σε αντικρούσεις προχώρησαν οι μελετητές για όλα σχεδόν
τα σημεία. Όσον αφορά τους ποδηλατόδρομους η ένσταση (βλ.
κείμενο
ένστασης) της πρωτοβουλίας Ποδηλάτρεις που αφορούσε την
άμεση εφαρμογή της δημιουργίας ποδηλατόδρομων απορίφθηκε με
την αιτιολογία ότι πρέπει να εφαρμοστούν πρώτα τα μέτρα για
τα αυτοκίνητα και μετά να διαπιστώσουν αν και που χωράνε τα
ποδήλατα! Ακούστηκαν και "μαργαριτάρια" του τύπου
"οι ποδηλάτες είναι λίγοι ενώ οι αυτοκινητιστές πολλοί"
από τον μελετητή που είχε επιφορτιστεί με την δημιουργία ποδηλατόδρομων...
Προσπάθεια κατέβαλε ο αντιδήμαρχος Παπαδογιάννης να πείσει
τους ενιστάμενους ποδηλάτες για την θετική διάθεσή του απέναντι
στα αιτήματα τους. Η εκδίκαση έγινε την επόμενη ημέρα από
την δημαρχιακή επιτροπή και οι ενστάσεις απερίφθησσαν... -->
αρχή της
σελίδας
Η
πορεία της 14ης Απριλίου 2005
(Χανιά
15-4-05) Την Πέμπτη 14 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η 5η σε σειρά
πορεία που οργάνωσε η πρωτοβουλία "ΠοδηΛάτρεις".
Η συγκεκριμένη πορεία ήταν ξεχωριστή από τις προηγούμενες.
Στην πορεία συμμετείχαν επίσης πεζοί και αρκετοί γονείς με
τα παιδιά τους. Η πορεία ξεκίνησε από την πλατεία 1866 με
συμμετοχή περίπου 50 ατόμων. Η πορεία αποτελούντο από δύο
τμήματα. Στο πρώτο κομμάτι συμμετείχαν όλοι μαζί, με τους
ποδηλάτες να έχουν κατέβει από τα ποδήματά τους και να προχωράνε
μαζί με τους πεζούς μέχρι το Δημαρχείο όπου σε ένα "τείχος"
από κορδέλες οι ΠοδηΛάτρεις κόλλησαν προηγούμενες αφίσες και
κείμενα τους (βλ. φωτογραφίες).
Η πορεία συνέχισε μέχρι την πλατεία της αγοράς, απ’ όπου συνέχισαν
μόνο οι ποδηλάτες μέχρι τις "αλυσίδες" στην παλιά
πόλη και έπειτα προχώρησαν στο Κουμ-Καπί, όπου τέλείωσε η
πορεία. --> αρχή της
σελίδας
Ποδηλατική
πορεία και στην Θεσσαλονίκη
(Χανιά
15-4-05) Αποκτήσαμε το πιο κάτω αφισάκι από ποδηλατική πορεία
στην Θεσσαλονίκη στις 13 Απρίλη
Η
πορεία της 4ης Μαρτίου 2005
(Χανιά 5-3-05)Η τέταρτη στη
σειρά πορεία με ποδήλατα που οργάνωσε η πρωτοβουλία "ΠοδηΛάτρεις"
την Παρασκευή 4 Μαρτίου το απόγευμα στο κέντρο των Χανίων
ήταν και η μεγαλύτερη, μέχρι τώρα. Οι ποδηλάτες διεκδίκησαν
τον χώρο τους στην κορεσμένη κυκλοφοριακά πόλη, με αιτήματα
την δημιουργία ποδηλατικών διευκολύνσεων και την άμβλυνση
των δύσκολων κυκλοφοριακών συνθηκών για ποδηλάτες, πεζούς
και άτομα με ειδικές ανάγκες. Η πορεία ξεκίνησε με συμμετοχή
80 ατόμων από τη συμβολή των οδών Κυδωνίας, Αποκορώνου και
Περίδου (Γεφυροπλάστιγγα) και κινήθηκε σε κεντρικούς δρόμους
της πόλης. Αίσθηση προκάλεσε μια παρέα από ποδηλάτες με ανακατασκευασμένα
ποδήλατα διαφόρων τύπων (διώροφα, διπλά, με ρυμουλκό!) οι
οποίοι έπαιζαν μουσική ενώ πολλοί από τους συμμετέχοντες,
με χρωματισμένα πρόσωπα και αποκριάτικες περούκες χρησιμοποιούσαν
σφυρίχτρες, κόρνες και άλλα ηχητικά δημιουργώντας ενίοτε ένα
πανδαιμόνιο ήχων. Η πορεία ανακάτεψε την έτσι κι αλλιώς πηγμένη
κυκλοφορία στην πόλη δημιουργώντας αλλού κενά αποσυμφόρησης
κι αλλού μποτιλιάρισμα. Στην εξέλιξη της πορείας όλο και καινούργιοι
ποδηλάτες εμφανίζονταν ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των
συμμετεχόντων σε 120, αριθμό ρεκόρ για τα Χανιά (βλ. φωτογραφίες).
Οι ποδηλάτες προκάλεσαν στις περισσότερες περιπτώσεις περίεργα
βλέμματα, χαμόγελα και ενίοτε χειροκροτήματα τόσο από συμπάσχοντες
πεζούς όσο και από υπομονετικούς αυτοκινητιστές. Σε άλλες
περιπτώσεις πάντως κάποιοι αυτοκινητιστές δυσφόρησαν και παρεκτράπηκαν
με επιθετικά κορναρίσματα ή προσπάθεια να ελιχθούν μέσα στην
πορεία ανεπιτυχώς όμως αφού η πυκνότητα των ποδηλατών σε συνδυασμό
με τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα δεν τους το επέτρεψε!
Στην οδό Περίδου η πορεία σταμάτησε για αρκετή ώρα όπου οι
ποδηλάτες έγραψαν πανό κατά της σχεδιαζόμενης επέκτασης του
χώρου στάθμευσης και τα ανάρτησαν στη περίφραξη του χώρου.
Η πορεία κράτησε περίπου μιάμιση ώρα και κατέληξε στη βόρεια
πλευρά της Πλατείας 1866 όπου οι Δίκυκλόουνς (οι ποδηλάτες
με τα περίεργα ποδήλατα) για άλλη τόση ώρα έκαναν επίδειξη
των ακροβατικών τους ικανοτήτων υπό τους ήχους ζωντανής μουσικής
και προς τέρψη συμμετεχόντων και περαστικών. Η μεγάλη συμμετοχή
ποδηλατών σ’ αυτή τη πορεία άφησε υπόσχεση για πιο δυναμική
συνέχεια.--> αρχή
της
σελίδας
Το κείμενο της πορείας της 4ης Μαρτίου 2005
Η κατάσταση του κυκλοφοριακού στη "σύγχρονη"
πόλη των Χανίων παραμένει ιδιαίτερα προβληματική για όλους
τους κυκλοφορούντες στα Χανιά, κατοίκους και επισκέπτες. Αρκεί
μια βόλτα στην πόλη για να διαπιστώσει κανείς την υπερπληθώρα
αυτοκινήτων που είτε σέρνονται στο κυκλοφοριακό κομφούζιο,
είτε σταθμεύουν οπουδήποτε, συχνά σε γωνίες, σε διαβάσεις,
σε διπλή σειρά, σε πεζοδρόμια. Η κίνηση των πεζών στα πεζοδρόμια
και τις διαβάσεις εμποδίζεται αδιάλειπτα (και παράνομα) από
ΙΧ, μηχανάκια, τραπεζοκαθίσματα, και κάθε λογής εμπόδια. Αν
δε, σέρνεις παιδικό καρότσι ή χρησιμοποιείς αναπηρικό είναι
αδύνατο να μετακινηθείς με άνεση και ασφάλεια ακόμη και στις
πιο κεντρικές οδούς. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό και η κίνηση
και με το ποδήλατο είναι δυσχερής.
Έχει διαπιστωθεί ότι το ποδήλατο συμβάλλει στην άμβλυνση των
κυκλοφοριακών συνθηκών όπως έχει αποδειχθεί σε πλείστες πόλεις
σε πολλές χώρες του κόσμου. Αλλά και σε 4 ελληνικές πόλεις
(Μεσολόγγι, Καρδίτσα, Λάρισα, Ψυχικό). Σε άλλους 13 μικρούς
και μεγάλους δήμους (και στο Ηράκλειο) οι ποδηλατοδρόμοι βρίσκονται
σε φάση υλοποίησης. Τα Χανιά αποτελούν μία κατάλληλη πόλη
για την χρήση του ποδηλάτου, και όπως όλοι θα έχουμε προσέξει
υπάρχουν αρκετοί ποδηλάτες, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν ποδηλατοδρόμοι.
Αντίθετα ο Δήμος σχεδιάζει την κατασκευή ενός ακόμα παρκινκ
αυτοκινήτων μέσα στο κέντρο της πόλης. Η απόφαση για την κατασκευή
αυτή, δεν στηρίζεται σε καμία συνολική μελέτη για το κυκλοφοριακό
της πόλης (έγκυρη ή όχι), αλλά αποτελεί μία αυτόνομη κίνηση.
Όλοι όμως γνωρίζουμε ότι για να λυθεί ένα τόσο πολύπλοκο πρόβλημα
όπως το κυκλοφοριακό των Χανίων απαιτούνται ολοκληρωμένες
λύσεις, και όχι μεμονωμένες κινήσεις εντυπωσιασμού. Είναι
αντιληπτό το χάος που θα δημιουργηθεί με ακόμα περισσότερους
οδηγούς να έρχονται στο κέντρο με την ελπίδα να βρουν μία
θέση για στάθμευση, και την περαιτέρω δυσκολία κίνησης στην
πόλη απ’ όλους εμάς τους "μικρούς" (μητέρες με καροτσάκια,
πεζοί, παιδιά, ποδηλάτες). -->
αρχή της
σελίδας